مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 15:422022-08-10فناوري

فناوری تلفن همراه در ایران 28 ساله شد


امروز چهارشنبه 19 مرداد 1401، فناوری تلفن همراه در کشور 28 ساله شد.

- اخبار شرکت ها؛ به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران نوزدهم مردادماه با برقراری ارتباطات سیار گره خورده است؛ از این جهت که عرضه نخستین سیمکارت در ایران، با واگذاری 4 سیمکارت به نهاد ریاست جمهوری انجام شد.

نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 1373 با 24 سایت BTS و با ظرفیت سازی برای 9200 شماره در شهر تهران با مسوولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران آغاز شد.

در 19 مرداد همان سال با واگذاری 4 سیمکارت به نهاد ریاست جمهوری، برای نخستین بار عرضه رسمی سیمکارت در ایران آغاز شد که به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور برآمد.

زمانی نگذشت که توسعه شبکه تلفن همراه در زمره اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت؛ زیرا تغییر پارادایم های ارتباطی در دنیا رونق داشت و این احساس نیاز در جامعه ما نیز وجود داشت.

بنا بر همین ضرورت، در ادامه راه و به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری تلفن همراه در ایران 28 ساله شد

فناوری تلفن همراه در ایران 28 ساله شد