مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-07پزشكي

ترسیم اولین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن


این نقشه جدید، انواع سلول ها، پیامرسان ها و سرعت نسبی هر مکالمه ای که بین سلول های ایمنی انجام می شود را نشان می دهد.

- محققان با ترسیم نخستین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن امیدوارند مسیرهای جدیدی را برای درمان های مختلف به ویژه توسعه ایمنی درمانی ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سیستم ایمنی بدن انسان از شبکه ای شگفت انگیز از سلول های تخصصی تشکیل شده است.

برخی از این سلول ها در بدن حرکت می کنند تا علائم آسیب یا بیماری را اسکن کنند و هرگونه تهدیدی را به سلول های دیگر منتقل کنند تا واکنش ایمنی را برانگیزد.

این سیگنال دهی به اصطلاح سلول به سلول از طریق پروتیین های روی سطوح سلول ها انجام می شود که به پروتیین های گیرنده منطبق در سطوح سلول های دیگر متصل می شوند.

شناخت اتصالات گیرنده سیستم ایمنی درک این فرآیندها و توانایی ردیابی آنها برای دانشمندان و پزشکانی که به دنبال درمان موثر بیماران هستند، کلیدی است.

با این حال تاکنون، دانشمندان و پزشکان تنها یک نقشه ناقص از این ارتباطات و اتصالات در دست داشتند و بنابراین، درک و شناخت مبهمی از این اتصالات گیرنده داشتند.

اکنون محققان موسسه ولکام سنگر (Wellcome Sanger) در بریتانیا و موسسه فناوری فدرال زوریخ(ETH) در سوییس، اولین نقشه جامع در نوع خود از شبکه اتصالاتی که سیستم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم اولین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن

ترسیم اولین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن