مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-07اقتصادي

7 پیشنهاد زیست محیطی در مراسم های مذهبی


یک فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه تجزیه هر ظرف پلاستیکی 500 سال زمان می برد، گفت: برای ساماندهی و کاهش مصرف ظروف پلاستیکی، استفاده از ظروف دائمی و یا گیاهی گزینه مناسبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، با آغاز ماه محرم که شاهد برپایی هیئت و تکیه های زیادی در سطح شهر و توزیع نذری توسط مردم هستیم.

به گفته یک فعال محیط زیست تجزیه ظروف پلاستیکی طی 500 سال انجام می شود و بهتر است که مصرف آن ها را کنترل و یا از ظروف جایگزین برای نذری استفاده کنیم تا آسیب به محیط زیست و زمین را کاهش دهیم.

سالانه 10 کیلو مواد نفتی به پلاستیک تبدیل می شود عبیری گلپایگانی در گفت و گو با ایسنا، درباره افزایش مصرف ظروف پلاستیکی طی سالیان گذشته اظهار کرد: تا چند سال گذشته اگر به دلیل فانتزی بودن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، مردم فقط در موارد خاص از آن ها استفاده می کردند اما طی چند سال اخیر به علت گرایش مردم به مصرف این ظروف ، روز به روز ظروف پلاستیکی درمدل های جدید و با تنوع و اندازه های مختلف ولی با کاربرد یکسان تولید می شوند و اگر طی سال های گذشته از مواد پلاستیکی فقط برای تولید نایلکس و وسایل بسته بندی استفاده می شد، امروزه برای تولید بطری های آب و نوشابه، ظرف غذا، قاشق ، چنگال، لیوان ، سفره نان و برای بسته بندی مواد غذای مانند شیر، پنیر، ماست، خامه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 پیشنهاد زیست محیطی در مراسم های مذهبی

7 پیشنهاد زیست محیطی در مراسم های مذهبی