مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 03:272022-08-07بين الملل

تداوم تحریم نظامیان میانمار توسط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا


وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا نسبت به کوتاهی دولت نظامی میانمار در اجرای طرح بحران توافق شده با این بلوک در آوریل 2021 ابراز ناامیدی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه 10 عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، (آسه آن) توافق کردند که حضور ژنرال های حاکمیت نظامی میانمار در نشست های این سازمان تا زمانی که آنها نسبت به اجرای یک طرح صلح برای رسیدگی به بحران ناشی از کودتای نظامی این کشور پیشرفت حاصل کنند، ممنوع است.

فرستاده ویژه آسه آن روز شنبه گفت، فقدان اعتماد و اراده سیاسی در حال خاموش ساختن روند صلح میانمار است و این اتحادیه همچنان مشارکت ژنرال های حاکم بر میانمار در این بلوک را تا زمانی که آنها رو به تعامل با مخالفان خود آورده و پیشرفت ملموس در روند سازش حاصل کنند ممنوع می کند.

پراک سوخون معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کامبوج و دبیر نشست های اخیر وزرای خارجه آسه آن گفت که از مسئله میانمار حتی با وجود اینکه هیچ تمایلی از سمت هیچ یک از طرف های درگیر در این کشور برای دست کشیدن از مبارزه ندیده، دست بر نمی دارد.

ارتش میانمار در سال 2021 قدرت را در این کشور به دست گرفت که متعاقب این اتفاق موجی از اعتراضات، اعتصابات و مقاومت های مسلحانه علیه این ارتش به راه افتاد و ژنرال های ارتش میانمار پاسخ آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تحریم نظامیان میانمار توسط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا

تداوم تحریم نظامیان میانمار توسط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا