مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 09:372022-08-06اقتصادي

سیر نزولی زندانیان بدهکار مهریه در ایران/ نحوه محاسبه مهریه تغییر خواهد کرد؟


مهریه، تعهدی است که بر عهده مرد باقی می ماند و این روزها بخشی از زندان و پرونده های قضایی به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس؛ بر اساس  آمار زندانیان بدهکار مهریه در اردیبهشت های 5 سال اخیر، جمعیت مردان بدهکار صداق از آمار 2هزار و 500 زندانی در اردیبهشت سال 1397 به مرور در سال 1398 با یک شیب تند به تعداد 1229 محبوس کاهش می یابد و با تأکید مکرر مراجع عظام تقلید در خصوص عذر حبس بدهکاران دیون غیرمعوض این اعداد در سال های 1399 و 1400 به ترتیب تا عدد 945 و 821 زندانی مهریه تقلیل می یابد.

به گفته  سید اسدالله جولایی، رییس هیأت امنا ستاد دیه کشور در آخرین آمار استخراجی در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد زندانیان بدهکار مهریه به کمتر از 600 زندانی مرتبط با مطالبات و شکایات مهریه کاهش یافته است.

با وجود روند کاهش آمار زندانیان بدهکار مهریه، با تغییر و افزایش قیمت سکه محکومان پرداخت مهریه با نوسان قیمت سکه و طلا با چالش هایی مواجه می شوند، این محکومان اگر موفق به پرداخت قسط های مشخص شده از سوی دادگاه نباشند به موجب قانون راهی زندان و محکوم به حبس می شوند.

  با توجه به افزایش قیمت سکه، حجم دادخواست ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه ها که افزایش پیدا می کند؛ اگر فردی دادخواست خود را برای کاهش قسط مهریه تقدیم کند تا زمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر نزولی زندانیان بدهکار مهریه در ایران/ نحوه محاسبه مهریه تغییر خواهد کرد؟

سیر نزولی زندانیان بدهکار مهریه در ایران/ نحوه محاسبه مهریه تغییر خواهد کرد؟