مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 17:422022-08-03بين الملل

پرواز 27 فروند جنگنده چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان


در ادامه تنش بین چین و جزیره تایوان، وزارت دفاع تایوان از پرواز مجدد شماری از جنگنده های ارتش چین به منطقه شناسایی هوایی این جزیره خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،در ادامه تنش بین چین و جزیره تایوان، وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران  از پرواز مجدد جنگنده های چین به منطقه شناسایی هوایی  این جزیره خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه وزارت دفاع تایوان ، شماری از 6 فروند جنگنده جی-11 ، 5 فروند جی-16 و 16 فروند جنگنده  سوخو-30 چین چهارشنبه وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند.

همزمان با سفر پر بحث نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش نظامی بین پکن و تایپه بالا گرفت و روز سه شنبه منابع خبری از ماموریت جنگنده ها و کشتی های رزمی چین نزدیک تایوان خبر دادند.

جنگنده های نیروی هوایی آمریکا حاضر در منطقه  نیز اجازه داشتند در صورت هرگونه مداخله جت های چین در  سفر هواپیمای حامل پلوسی، به اهداف مورد نظر حمله کنند.

  چین، تایوان را یک استان می داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز 27 فروند جنگنده چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان

پرواز 27 فروند جنگنده چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان