مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 07:572022-08-03سياسي

چرا همچنان برای دادخواهی نیاز به کفش های آهنی است؟ / پیشگیری هنوز جای کار دارد


تجمع شاکیان یک پرونده، شلوغی راه های دادگاه و اعتراض مردم نسبت به طوانی بودن فرآیند دادخواهی شان این روزها به دغدغه مسئولان تبدیل شده است، اما موضوع مورد اهمیت این حوزه چگونگی پرداختن و نوع مواجهه با آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، اطاله دادرسی به معنای طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگاه، دادسرا و مراجع قضایی، یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات سیستم قوه قضاییه کشورمان است.

 این مشکل از بدو تاسیس سیستم قضایی و دادگاه در ایران وجود داشت و طی سال های اخیر با افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه این مشکل بزرگ و بزرگ تر شده است.

مشکلی در متن قانون و سند تحول قوه قضاییه به صورت مستقیم بر حل آن تاکید شده است.

  تأکید قانون بر کاهش اطاله دادرسی به طور مثال در فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرایی نمودن بند یازدهم سیاست های کلی قضایی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش فرآیند دادرسی و دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق خود و بهره مندی از حقوق شهروندی در مراجع قضایی و ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه بر تکلیف قوه قضاییه به افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات قضایی، تحقق عدالت قضایی و کاهش اطاله دادرسی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی آحاد مردم به خدمات قضایی تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا همچنان برای دادخواهی نیاز به کفش های آهنی است؟ / پیشگیری هنوز جای کار دارد

چرا همچنان برای دادخواهی نیاز به کفش های آهنی است؟ / پیشگیری هنوز جای کار دارد