مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 14:272022-08-02سياسي

اسارت می تواند ماهی را به آدمخوار تبدیل کند!


یک بررسی علمی جالب در خصوص ماهی های همنوع خوار می گوید که این عمل آن ها بیش از طبیعت، حاصل اسارت آنهاست و این امر حتی می تواند آن ها را به آدمخواری نیز سوق دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، طبق یک بررسی جدید علمی، عادت همنوع خواری ماهی های آکواریومی همچون پشه ماهی ها و گوپی ها امری غیر معمول در طبیعت است و این موضوع بیشتر در میان ماهی های در اسارت دیده می شود که به نظر دانشمندان می تواند حاصل نبود فعالیت شکارگری در شرایط اسارت باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، نتایج این مطالعه جدید که توسط دانشمندانی از ایالات متحده و بریتانیا انجام شده است نه تنها می تواند برای دوستداران ماهی و محققانی که از پشه ماهی به عنوان مدلی برای مطالعات اکولوژیکی و تکاملی استفاده می کنند، مفید باشد، بلکه ممکن است پدیده همنوع خواری در جانداران دیگر را نیز توضیح دهد.

رودیگر ریش، مدرس ارشد زیست شناسی تکاملی دانشگاه رویال هالووی لندن و برایان لانگرهانس، دانشیار زیست شناسی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، برای این مطالعه داده های جمع آوری شده در یک دوره 10 ساله از نزدیک به 12000 مورد را تجزیه و تحلیل کنند.

این داده ها متعلق به 17 گونه مختلف ماهی بود که در طبیعت صید شده اند.

لانگرهانس، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: این ها داده هایی هستند که از چندین پروژه مختلف در طول سال ها ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسارت می تواند ماهی را به آدمخوار تبدیل کند!

اسارت می تواند ماهی را به آدمخوار تبدیل کند!