مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 07:572022-08-02فرهنگي

شناسایی بیش از 300 نوع خوراک در شهر خلاق خوراک رشت


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی بیش از 300 نوع خوراک در شهر خلاق خوراک رشت خبر داد و گفت: 27 نوع خوراک این شهر تاکنون به ثبت رسیده و ثبت هفت خوراک دیگر نیز در دست اقدام است.

-  ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت ثبت خوراک در شهر رشت، اظهار کرد: شهر رشت به عنوان بهشت خوراک ایران با تنوع غذایی بیش از 300 نوع خوراک، به عنوان اولین شهر خلاق خوراک شناسی ایران در آذرماه سال 1394 در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون 27 نوع خوراک رشت در فهرست ملی آثار ثبت شده، افزود: در زمان تهیه پروپوزال ثبت شهر، از 9 غذای محلی ( میرزاقاسمی، باقالاقاتوق، اناربیج، گمجی کباب، ترش تره، پلو کباب، رشته خوشکار، سیرواویج، سیرقلیه)، هفت نوع از این غذاها با کمک سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده و دارای شناسنامه ثبت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود شهر رشت به شبکه شهرهای خلاق یونسکو خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر رشت به عنوان اولین شهر خلاق خوراک شناسی ایران و یکی از اولین شهرهای ثبت شده ایران به عنوان شهر خلاق خوراک، به شبکه شهرهای خلاق یونسکو ورود کرده است، بعد از گذشت بیش از 6 سال نیازمند پاره ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 300 نوع خوراک در شهر خلاق خوراک رشت

شناسایی بیش از 300 نوع خوراک در شهر خلاق خوراک رشت