مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-01پزشكي

خواص باورنکردنی «شیر مادر»


تغذیه با شیر مادر نه تنها یک عمل زیبایی طبیعی بین مادر و کودک است، بلکه بسیاری از مزایای سلامت مهم مادر و کودک را شامل می شود.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: شیردهی، یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از کودک است که می تواند در تمامی طول عمر او تاثیرگذار باشد.

تغذیه با شیر مادر حق مسلم هر کودک است و فواید آن محدود به تامین سلامت جسمی و روانی کودکان نمی شود و ابعاد وسیع سلامت خانواده و جامعه را هم دربرمی گیرد.

‏ بررسی های انجام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در مورد نقش تغذیه نوزادان با شیرمادر نشان می دهد که این کار در کاهش عوامل خطرساز و ابتلا به بیماری های قلبی،چاقی، دیابت، فشارخون و کلسترول نقش دارد و این در حالی است که عدم تغذیه با شیرمادر در جوامع فقیر به دلیل نبود دسترسی به آب سالم و بهداشت پایین، باعث کم وزنی و سوءتغذیه شیرخواران و در جوامع ثروتمند مصرف نادرست شیر مصنوعی باعث چاقی شیرخواران می شود.

*افزایش ضریب هوشی با شیر مادر کارشناسان معتقدند، شیر مادر باعث برقراری ارتباط های عاطفی و روانی و تکامل عصبی بیشتر و پایدارتری در نوزادان می شود، به طوری که آنان هوشیارتر و فعال ترند و عکس العمل های شان مانند راه افتادن زودترو نیز قدرت تشخیص، مکالمه، حافظه و ضریب هوشیشان هم بهتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص باورنکردنی «شیر مادر»

خواص باورنکردنی «شیر مادر»