مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 15:272022-07-30اقتصادي

درخواست افغانستان برای فراهم شدن زمینه صادرات مواد معدنی از مرز ماهیرود


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در یکی دو هفته اخیر از سوی تجار افغان درخواست های زیادی مبنی بر فراهم شدن زمینه صادرات مواد معدنی داشته ایم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی امروز در دیدار با رایزن ایران در امور افغانستان اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از محدود استان هایی بوده که دارای منطقه ویژه قطعه منفصله در مرز ماهیرود می باشد که جزو مزیت های نسبی منطقه به حساب می آید.

وی از درخواست  گروه های متعددی برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه خبر داد و افزود: یکی از مشکلات نبود ایکس ری بود که خوشبختانه این امر هم در حال تحقق بوده و امیدواریم با جریان ایکس ری روال کاری بیشتر و بهتر شود چرا که ترانزیت عام با راه اندازی ایکس ری محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: تنها منطقه ویژه اقتصادی هستیم که دارای سایت اصلی در مجاروت مرز استان و قطعه منفصله در نقطه صفر مرزی بوده که این امکانات می تواند ترغیبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

زارعی با بیان اینکه درصد زیادی از مبادلات تجاری در منطقه ویژه اقتصادی انجام که کامیون ها با سرعت خوبی تخلیه می شوند، گفت: هرچند در این سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست افغانستان برای فراهم شدن زمینه صادرات مواد معدنی از مرز ماهیرود

درخواست افغانستان برای فراهم شدن زمینه صادرات مواد معدنی از مرز ماهیرود