مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 09:222022-07-30اقتصادي

جلوگیری از خروج ارز با دارویی که ریشه در خاک دارد/ تولید گیاهی با 30 نسخه درمانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، استان مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و سرسبزی در زمینه گیاهان دارویی سرآمد است که حتی برخی مناطق آن میزبان گونه های گیاه دارویی، گاهی هم نادر و کمیاب است.

باید گفت این مسأله سخاوت مندی زمین است، آن هم در دیار سرسبز مازندران که  هر فردی می تواند از این همه برکت بهره مند شود، همانند آقای قلی پور که با ایده ای عالی توانسته قدم در مسیر کشت و تولید گیاهان زینتی و دارویی بگذارد.

سنگ بنای نخستین مزرعه گیاه دارویی وج در ایران طی سال های گذشته زده شده که امیدواریم با همت این کارآفرین و همچنین حمایت مسؤولان به جایگاهی والا برسد.

تولید گیاهی که احتمال انقراض آن زیاد بود عباس قلی پور مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسیر هیرکانی ماهان در گفت وگو با فارس درباره فعالیتش در زمینه کشت گیاهان دارویی می گوید: این شرکت دانش بنیان در حال زراعت یک گیاه دارویی پرکاربرد و کمیاب است که برای نخستین بار در ایران کشت می شود.

وی در زمینه کارش ادامه می دهد؛ خیلی اتفاقی طی کاوش های گیاه شناسی در سال 91 در استان مازندران با این گیاه مواجه شدم، با توجه به شباهت آن به  گیاه لویی و اسپارگانیوم ابتدا فکر می کردم احتمالا یکی از این گیاهان است، ولی پس از مطالعات گیاه شناسی متوجه شدم در حقیقت گیاه دارویی باارزش وج است که برخی گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خروج ارز با دارویی که ریشه در خاک دارد/ تولید گیاهی با 30 نسخه درمانی

جلوگیری از خروج ارز با دارویی که ریشه در خاک دارد/ تولید گیاهی با 30 نسخه درمانی