مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 21:572022-07-29اقتصادي

تبریز تا کی به جای تولید خودرو تنها باید پیچ ببندد


رییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی گفت: ایران خودروی آذربایجان را منتقل کنید یا مجوز کل خط تولید را بدهید.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، رضا پاشایی  امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاست های مرکز در مورد استان اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایران خودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچ های آن را ببندیم.

وی افزود: اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آذربایجان داده شود.

اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعه سازان در کنار کارخانه های ماشین سازی و تراکتورسازی می توانند از پس این امر برایند.

رییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود.

شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند.

پاشایی اضافه کرد: قراردادهای یک طرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعه سازان را شکسته است.

قراردادها کاملا به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده می شود ولی حق الزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز تا کی به جای تولید خودرو تنها باید پیچ ببندد

تبریز تا کی به جای تولید خودرو تنها باید پیچ ببندد