مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 20:472022-07-29اقتصادي

ترکیه بازار کفش در عراق را از ایران گرفت/ تولید 60 درصد کفش کشور در تبریز


60 درصد تولید کفش کشور در تبریز انجام می شود و 100 تا 130 میلیون جفت کفش، سالانه در 3580 واحد تولیدی و خدماتی در تبریز تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا جباریان فام امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت به ظرفیت بالای صنعت کفش استان در کشور اشاره و اظهار کرد: 60 درصد تولید کفش کشور در تبریز انجام می شود و 100 تا 130 میلیون جفت کفش، سالانه در 3580 واحد تولیدی و خدماتی در تبریز تولید می شود.

علیرضا جباریان فام ادامه داد: هم اکنون شاهد وجود زنجیره کامل ارزش در حوزه کفش در تبریز و استان هستیم و 110 هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا نامه ای از صنعتگران کفش تبریز در 95 سال قبل خطاب به مجلس وقت یافته که دقیقا مشکلات صنعتگران امروز است، یادآور شد: اکثر فعالان حوزه کفش، واحدهای کوچک و متوسط هستند که در وضعیت رکود تورمی امروز، کمرشان در حال شکستن است اگر نتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش بهره مند شوند با ورشکستگی مواجه خواهند شد و بازارهای صادراتی را از دست خواهند داد.

وی متذکر شد: در سال های اخیر بزرگترین بازار صادراتی را که کشور عراق بود از دست دادیم چرا که ترکیه به صادرکنندگان کفش خود 5 تا 13 کاهش مالیاتی داده و امکان رقابت با تورم امروزی کشور برای ما وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه بازار کفش در عراق را از ایران گرفت/ تولید 60 درصد کفش کشور در تبریز

ترکیه بازار کفش در عراق را از ایران گرفت/ تولید 60 درصد کفش کشور در تبریز