مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 10:222022-07-29بين الملل

قطار ترکیبی تهران - کربلا راه اندازی می شود


مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد و گفت: موانع ساخت خط آهن شلمچه-بصره را برطرف می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، سیدمیعاد صالحی با اشاره به این که حدود 32 کیلومتر مسیر ریلی از شلمچه به بصره عراق ساخته نشده است، اظهار کرد: مسافران به طور موقت به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلا منتقل می شوند.

وی ادامه داد: تسهیل تردد زائرانی که از خطوط ریلی استفاده می کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر به عراق تلاش می کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

وی افزود: با راه اندازی خط ترکیبی زائران عراقی هم می توانند از طریق راه آهن به قم و مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه بر جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

وی با یادآوری این که بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه - بصره به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: مسیر ریلی شلمچه - بصره نیاز به مین روبی، تملک زمین و احداث پل روی رودخانه اروند دارد تا خط ریلی به ایستگاه بصره برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مطالعات جداگانه ای برای هر موضوع انجام شده و موانعی بر سر راه است که در چند ماه گذشته گام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار ترکیبی تهران - کربلا راه اندازی می شود

قطار ترکیبی تهران - کربلا راه اندازی می شود