مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 21:572022-07-28اجتماعي

روستاهای نیوک و علویه میبد از جمعیت خالی شد


بخشدار ندوشن با بیان این که طی 50 سال گذشته این میزان بارندگی و حجم جمع شدن آب در این منطقه بی سابقه است، از تخلیه جمعیت روستاهای نیوک و علویه در این بخش خبر داد.

- محمدحسین میرحسینی، بخشدار ندوشن در گفت و گو با خبرنگار فارس از میبد، با اشاره به اهمیت بارش باران و جاری شدن سیل در این منطقه، اظهار کرد: با توجه به پر شدن حجم سیل بند بالادست بخش ندوشن و احتمال سر ریز شدن آب آن دو روستای نیوک و علویه خالی از سکنه شد.

وی با بیان این که جمعیت دو روستا در دو حسینیه حوالی شهرستان میبد اسکان داده شدند، افزود: تعدادی از افراد هم به درخواست خود در منزل بستگانشان اسکان یافتند.

بخشدار ندوشن حجم آب جمع شده از بارندگی ها در 50 سال سال اخیر بی سابقه دانست و گفت: تاکنون هیچ گزارشی از آبرگرفتگی و یا رفتن آب به منزل روستاییان و خسارت دیدن آنها گزارش نشده است.

میرحسینی در ادامه با بیان این که  ترمیم مسیر رودخانه و تقویت خاک بندها از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار است، تصریح کرد: در اقدامی ابتکاری در حال شبکه سازی بین دهیارها برای جلوگیری از خسارت شدید هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص تخریب شدن سیل بندهای این منطقه، گفت: تاکنون هیج بندخاکی و سدی در این منطقه شکسته نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای نیوک و علویه میبد از جمعیت خالی شد

روستاهای نیوک و علویه میبد از جمعیت خالی شد