مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 10:522022-07-27بين الملل

کارشناسان نظامی؛ احتمال برقراری پرواز ممنوع در تایوان برای جلوگیری از سفر پلوسی


یک روزنامه چینی به نقل از کارشناسان ارشد نظامی این کشور نوشت که پکن ممکن است برای جلوگیری از سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، حریم هوایی این جزیره را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با هشدارهای تند علنی و خصوصی چین به واشنگتن درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، برخی منابع نیز از احتمال اقدام قهری پکن در این باره خبر می دهند.

روزنامه چینی ساوث چاینا مورنینگ پست امروز (چهارشنبه) به نقل از کارشناسان ارشد نظامی این کشور نوشت که پکن ممکن است برای جلوگیری از سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، حریم هوایی این جزیره را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

این روزنامه با بیان اینکه سفر پلوسی به تایوان می تواند خطر بی سابقه درگیری بین ارتش چین و نظامیان آمریکایی در شرق آسیا را ایجاد کند، اما توضیح داد که پکن ترجیح می دهد مشکل را از طریق روش های دیپلماتیک حل کند.

با این حال کارشناسان نظامی در گفتگو با این روزنامه هشدار دادند: برای جلوگیری از انجام شدن این سفر، ممکن است منطقه پرواز ممنوع یا منطقه ناوبری محدود در تایوان اعلام شود .

چین تایوان را یک استان می داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان نظامی؛ احتمال برقراری پرواز ممنوع در تایوان برای جلوگیری از سفر پلوسی

کارشناسان نظامی؛ احتمال برقراری پرواز ممنوع در تایوان برای جلوگیری از سفر پلوسی