مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 15:272022-07-26اقتصادي

لزوم راه اندازی سایت پرورش ماهی قزل دانش نهاوند/ جلوگیری از واردات تخم چشم زده


کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با راه اندازی کامل سایت قزل دانش نهاوند از ورود 40 درصد تخم چشم زده به کشور جلوگیری می شود.

-  مصطفی کزازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند به خاطر اقلیم ویژه و وجود سراب ها، چشمه ها و منابع آبی متعدد توانمندی های خوبی برای تولید ماهی سردابی دارد و سهم بسیار بالایی را در صنعت آبزی پروری استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از جمله ظرفیت های این شهرستان در زمینه تکثیر و تفریخ است که به مجوز تولید 168 میلیون تفریخ و 200 میلیون تکثیر و در زمینه پرورش به مجوز تولید 4 هزار تن ماهی سردابی در 86 مزرعه فعال و نیمه فعال می توان اشاره کرد.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سایت پرورش ماهی قزل دانش با 110 هزار متر مربع مساحت بزرگترین مزرعه پرورش ماهی استان و مرکز استراتژیک اصلاح نژاد غرب کشور است که طی چند سال گذشته به دلایل متفاوتی مانند سیل و آلودگی ویروسی ناشی از آب قابل دسترس از ناحیه سایت گردشگری در سراب گاماسیاب پروسه تولید آن مختل شده بود که با تلاش مسئولان جهاد کشاورزی بخشی از آن به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این سایت می تواند به صورت مستقیم برای 40 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 250 نفر اشتغالزایی کند ضمن اینکه از نظر شبکه هیدرولیکی توزیع آب دارای یک طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم راه اندازی سایت پرورش ماهی قزل دانش نهاوند/ جلوگیری از واردات تخم چشم زده

لزوم راه اندازی سایت پرورش ماهی قزل دانش نهاوند/ جلوگیری از واردات تخم چشم زده