مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 13:372022-07-26اقتصادي

پروژه های آبخیزداری در 300 هزار هکتار از عرصه های گلستان در حال اجراست


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای پروژه های آبخیزداری در 300 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه ها میزان اجرای طرح های آبخیزداری با هدف مهار و مدیریت سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک به حدود یک میلیون هکتار می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلستان، عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به تغییرات اقلیمی سال های اخیر، گلستان در سال های 80، 81 و 84 و در ادامه 97 و 98 شاهد سیلاب های مکرر به ویژه در فصل تابستان بود.

وی یکی از شاخصه های بارندگی تابستان را شدت بالا و زمان کوتاه اعلام کرد و ادامه داد: این نوع از بارندگی اغلب منجر به جریان یافتن سیلاب همراه با چوب، سنگ، خار و خاشاک و رسوبات می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: علاوه بر اینکه اداره کل هواشناسی به محض احتمال ورود ابرهای پربارش هشدار سطح زرد، نارنجی و یا قرمز را صادر می کند، نیروهای منابع طبیعی در حالت آماده باش قرار می گیرند و اطلاع رسانی به پیمانکاران فعال در مسیر آبراهه ها برای اجرای پروژه های آبخیزداری داده می شود تا مصالح و وسایل خود را از مصب رودخانه خارج کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه های آبخیزداری در 300 هزار هکتار از عرصه های گلستان در حال اجراست

پروژه های آبخیزداری در 300 هزار هکتار از عرصه های گلستان در حال اجراست