مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 10:022022-07-26اقتصادي

رفع مشکل کم آبی در گرگان/ افزایش ظرفیت مخازن آب به 108 هزار مترمکعب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، سید محسن حسینی مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از افزایش ظرفیت مخازن آب شهر گرگان به 108 هزار مترمکعب خبر داد و گفت: در سفر رییس دولت سیزدهم به گلستان 226 میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی گرگان که برعهده آب منطقه ای گلستان قرار داشت، مصوب شد که تاکنون 213 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: تیرماه امسال یک مخزن 20 هزارمترمکعبی در گرمابدشت و 5 کیلومتر خط انتقال آن به بهره برداری رسید که افتتاح این مخزن 20 درصد به ظرفیت ذخیره سازی آب شرب گرگان اضافه کرد.

حسینی با بیان اینکه، افتتاح این خط، ظرفیت انتقال آب از محدوده شرقی به شهرگرگان را از 450 لیتر به 750 لیتر بر ثانیه افزایش داد، ادامه داد: همزمان با اعیاد قربان و غدیر 3 حلقه چاه دیگر آماده بهره برداری شد و 65 لیتر برثانیه به ظرفیت تامین آب گرگان اضافه شد و حفاری و تجهیز 8 حلقه چاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد حفر 6 حلقه چاه به اتمام رسیده و عملیات آزمایش پمپاژ، تجهیز، برقرسانی و اتصال به شبکه آن ها در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان افزود: تلاش ما این است تا در روز های آینده این چاه ها به شبکه آبرسانی گرگان اضافه شود که حدود 110 لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبرسانی اضافه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل کم آبی در گرگان/ افزایش ظرفیت مخازن آب به 108 هزار مترمکعب

رفع مشکل کم آبی در گرگان/ افزایش ظرفیت مخازن آب به 108 هزار مترمکعب