مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 07:422022-07-25سياسي

زیردریاپیمای سرنشین دار Alvin با رسیدن به عمق 6453 متری اقیانوس رکوردشکنی کرد


این دستگاه با عملیات روز پنجشنبه تاکنون با موفقیت 5086 بار به زیر اقیانوس رفته که عددی خیره کننده و بیشتر از مجموع تمام عملیات های سایر برنامه های پیمایش زیر دریاست.

- این دستگاه با عملیات روز پنجشنبه تاکنون با موفقیت 5086 بار به زیر اقیانوس رفته که عددی خیره کننده و بیشتر از مجموع تمام عملیات های سایر برنامه های پیمایش زیر دریاست.

زیردریاپیمای Alvin پنجشنبه هفته پیش در ماموریتی به عمق 6453 متری اقیانوس رسید تا رکورد تاریخی خودش در رسیدن به عمیق ترین نقطه در زیر آب را بشکند.

این عملیات در درازگودال پورتوریکو در شمال سن خوزه انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازموسسه اقیانوس شناسی وودز هول (WHOI)، این عملیات گام مهمی در زمینه دریافت مجوز از نیروی دریایی آمریکا بود تا این عملیات ها دوباره پس از یک سال و نیم از سر گرفته شوند.

مهندسان در طول این مدت مشغول تعمیر و ارتقای Alvin بودند تا توانایی های این دستگاه برای رسیدن به اعماق دریا را از حداکثر 4500 متر به 6500 متر برسانند.

پیتر دی منوکال ، رییس WHOI می گوید: سرمایه گذاری روی ابزارهایی مانند Alvin سرعت اکتشافات در خط مقدم عملیات های علمی را افزایش می دهد.

قابلیت جدید Alvin در رفتن به عمق های بیشتر به ما کمک خواهد کرد تا درباره سیاره اطلاعات بیشتری کسب کنیم و قدردان چیزهایی باشیم که اقیانوس هر روزه برای ما فراهم می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیردریاپیمای سرنشین دار Alvin با رسیدن به عمق 6453 متری اقیانوس رکوردشکنی کرد

زیردریاپیمای سرنشین دار Alvin با رسیدن به عمق 6453 متری اقیانوس رکوردشکنی کرد