مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 18:322022-07-24سياسي

لزوم توسعه زیست بوم شرکت های خلاق


رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بر نقش شرکت های خلاق در اصلاح روند خام فروشی فرهنگ و ادبیات و ثروت آفرینی از این حوزه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در این رویداد و در جمع رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه عمده تمرکز حمایت ها در سال های اخیر بر شرکت های دانش بنیان بود، گفت: در دو سال اخیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، مسیری تازه برای اشتغال و خلق ارزش افزوده در حوزه صنایع فرهنگی وخلاق هموار شده است.

کرمی، با بیان این که خام فروشی فرهنگ و ادبیات به یاری شرکت های خلاق و دانش بنیان جای خود را به خلق ثروت و اشتغال می دهد، افزود: مهم ترین هدف و اولویت برنامه توسعه زیست بوم صنایع خلاق، حمایت از خلاقیت و نوآوری های نیروی انسانی جوان و دانش آموخته ای است که در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی ایران در دنیا جایگاه سوم را دارد، اما متأسفانه در فروش و ارائه سهم کمتری داریم، گفت: سهم ایران از بازار جهانی 2700 میلیارد دلاری صنایع خلاق و فرهنگی با شبکه سازی شرکت های خلاق و دانش بنیان و به یاری رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توسعه زیست بوم شرکت های خلاق

لزوم توسعه زیست بوم شرکت های خلاق