مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 00:172022-07-23سياسي

کدام سازه های ساخت بشر روی زمین از فضا قابل مشاهده هستند؟


اغلب این سوالات پاسخ مثبتی دارند و در حقیقت باید گفت سازه های متعددی از فضا قابل رویت هستند، با این حال حداقل برخی از این سازه ها که در ادامه با آنها آشنا می شویم، - اغلب این سوالات پاسخ مثبتی دارند و در حقیقت باید گفت سازه های متعددی از فضا قابل رویت هستند، با این حال حداقل برخی از این سازه ها که در ادامه با آنها آشنا می شویم، احتمالا مواردی را شامل می شوند که به هیچ عنوان انتظار دیدن شان در چنین فهرستی را ندارید.

حتما تاکنون بارها شنیده اید که می گویند دیوار بزرگ چین از فضا قابل رویت است اما آیا چنین چیزی واقعا حقیقت دارد؟ البته شاید بهتر باشد این سوال را به گونه دیگری بپرسیم، آیا دیدن سازه های بشری از آن سوی اتمسفر کره زمین امکان پذیر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید ببینیم جو زمین تا کجا ادامه دارد و فضا از چه جایی آغاز می شود.

خط کارمان که در ارتفاع 100 کیلومتری از سطح سیاره ما قرار دارد و نام آن به افتخار فیزیکدان و مهندس هوانوردی، تئودور فون کارمان انتخاب شده، عموما به عنوان مرز میان زمین و فضا در نظر گرفته می شود.

بدین ترتیب آیا دیدن چیزی از این فاصله امکان پذیر است؟ برای مثال آیا کسی که طی یک روز صاف و آفتابی در خط کارمان حضور دارد، می تواند دیوار بزرگ چین یا هرم بزرگ جیزه را ببیند؟ اغلب این سوالات پاسخ مثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام سازه های ساخت بشر روی زمین از فضا قابل مشاهده هستند؟

کدام سازه های ساخت بشر روی زمین از فضا قابل مشاهده هستند؟