مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 21:522022-07-23بين الملل

لایه های پدافندی کره شمالی؛ سد راه جت های نسل پنجم آمریکا


نشریه «دیپلمات» نوشت، سامانه های پدافند موشکی کره شمالی قادرند عملیات محتمل جنگنده های «اف-35» آمریکا را با مشکل مواجه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه خارجی ویژه آسیای شرق و جنوب شرقی  به تازگی به توان نظامی کره شمالی در دفع حملات محتمل آمریکا به ویژه نیروی هوایی ایالات متحده اشاره کرد و نوشت، سامانه های پدافند موشکی کره شمالی قادرند عملیات جنگنده های نسل پنجم اف-35 آمریکا را با مشکلات بسیاری مواجه کنند.

نشریه دیپلمات در بخش هایی از این مطلب در زمینه قدرت پدافندی و موشکی کره شمالی آمده است، ورود به خدمت سامانه پدافند موشکی پیونگا-5 در سال 2017 وضعیت پدافندی این کشور را تغییر داد و سرمایه پیشرفته و  متحرک برای شکار اهداف هوایی در ارتفاع بالا را به طور گسترده در مقایسه با سامانه اس-300 روسی، البته با ابعاد کوچکتر ارائه داد.

برخی منابع تخمین می زنند که کره شمالی 156 پرتاب کننده این پدافند برد بلند را دارد.

اتکا به چنین سامانه هایی منعکس کننده رویکرد روسیه برای مقابله با ناتو و نیروهای هوایی آمریکاست، یعنی ایجاد شبکه های پدافند هوایی که در اطراف آن سامانه موشکی اس-400 قرار گرفته اند تا ناوگان نسبتا کوچک جنگنده های روسیه را جبران کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایه های پدافندی کره شمالی؛ سد راه جت های نسل پنجم آمریکا

لایه های پدافندی کره شمالی؛ سد راه جت های نسل پنجم آمریکا