مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 09:222022-07-23سياسي

خاطرات کشف حجاب رضاخانی رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این مراسم، فائزه دره گزنی محقق و نویسنده کتاب ننگ سالی گفت: حدود سه، چهار سال پیش پروژه ای با عنوان محله نگاری و تدوین اطلس انقلاب در شهر های مختلف از جمله اصفهان شروع شد که در این پروژه، - آیین رونمایی کتاب ننگ سالی؛ خاطرات مردم محله علیقلی آقا اصفهان از دوره کشف حجاب رضاخانی و ممنوعیت روضه در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این مراسم، فائزه دره گزنی محقق و نویسنده کتاب ننگ سالی گفت: حدود سه، چهار سال پیش پروژه ای با عنوان محله نگاری و تدوین اطلس انقلاب در شهر های مختلف از جمله اصفهان شروع شد که در این پروژه، تمرکز ما از همان ابتدا روی محله علی قلی آقا بود.

در قالب این پروژه، درباره موضوعات مختلفی مصاحبه می گرفتیم، اما اینکه چرا بخش کشف حجاب و ممنوعیت روضه و قحطی را به صورت مستقل کار کردیم به این دلیل است که کشف حجاب و مسائل مربوط به آن صرفاً برای ما یک موضوع مذهبی نبوده بلکه مسئله ای ملی، تاریخی و هویتی است.

وی افزود: هرچند دیر شروع به این کار کردیم؛ ولی هنوز هم کسانی بودند که خودشان ماجرای کشف حجاب را تجربه کرده بودند و یا از پدر و مادرشان خاطراتی داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات کشف حجاب رضاخانی رونمایی شد

خاطرات کشف حجاب رضاخانی رونمایی شد