مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 09:522022-07-22بين الملل

بازخوانی بمباران شیمیایی یک روستا در کرمانشاه


روستای زرده در کرمانشاه در سال 1367 مورد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و تمامی اهالی روستا دچار عوارض شیمیایی شدند اما برای دریافت جانبازی با مشکلاتی مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، روستای زرده در 40 کیلومتری شهر کرندغرب در شهرستان دالاهو از توابع استان کرمانشاه است که دارای قدمت تاریخی زیادی بوده و آثار باستانی و زیارتگاه بابایادگار را نیز در خود جای داده است اما زخمی که این روستا از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر خود دارد حاصل حمله شیمیایی رژیم بعث به آن است که 275 تن از هموطنانمان در آن شهید شدند و اتفاق بی سابقه ای که آثار و عوارضش تاکنون ادامه داشته و مشهود است.

صبح روز جمعه 31 تیرماه سال 1367 چند روز بعد از آتش بس و پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران پنج بمب افکن ارتش بعثی عراق بمب های شیمیایی خود را در این منطقه رها کرد و تعدادی اطراف روستا و یکی از بمب ها روی چشمه آب این روستا افتاد و 275 نفر از اهالی روستا شهید و یک هزار و 146 نفر زخمی شدند.

جمعیت روستا در آن زمان حدود یک هزار و 700 نفر بود و تعداد زیادی از روستاها و شهرهای مجاور برای انجام آیین سنتی اهالی روستا که مذهب یارسان دارند به زرده آمده بودند و از آن میان تعدادی نیز دانش آموز بودند که برای اردو به این روستا آمدند و تعدادی در این حمله شیمیایی شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی بمباران شیمیایی یک روستا در کرمانشاه

بازخوانی بمباران شیمیایی یک روستا در کرمانشاه