مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-21پزشكي

وزیر بهداشت: هیچ کمبودی در تامین واکسن، دارو و سرم در موج هفتم بحران کرونا نداریم


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در موج هفتم بحران کرونا با مشکل کمبود و نبود هیچ نوع واکسن، دارو و سرم مواجه نخواهیم بود و انواع آن ها در کشور موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز از شرکت سرم سازی ثامن و شرکت سامان دارو مشهد بازدید و از نزدیک ظرفیت ها و توانمندی های این 2 شرکت را ارزیابی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نیازی به واردات واکسن کرونا نیست، اظهار کرد:  6 واحد تولید واکسن های ایرانی نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستووک و اسپایکوژن، نیاز کشور به واکسن را تامین کرده اند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما هم اکنون 40 میلیون  دز واکسن ذخیره داریم و نه تنها هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد بلکه نیازی هم به واردات نیست؛ ضمن اینکه 5 میلیون دُز آماده اهدا به دیگر کشور ها بوده که یکی از آن ها ونزوئلا با 300 هزار دُز می باشد.

دکتر عین اللهی افزود: قیمت محصول ایرانی قابل مقایسه با نمونه خارجی آن نیست و اگر بنا بود محصول خارجی تهیه شود، باید چندین برابر نمونه ایرانی آن با توجه به نرخ ارز هزینه می شد.

وی با ذکر اینکه در مواد اولیه به دلیل وابستگی به ارز ترجیحی و اختصاص آن توسط بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه بودیم، تاکید کرد: اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: هیچ کمبودی در تامین واکسن، دارو و سرم در موج هفتم بحران کرونا نداریم

وزیر بهداشت: هیچ کمبودی در تامین واکسن، دارو و سرم در موج هفتم بحران کرونا نداریم