مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 06:472022-07-21بين الملل

آیا دادگاه حمید نوری به بازشناسی چهره مجاهدین خلق کمک می کند؟


یک کارشناس حقوق بین الملل به بررسی ارتباط میان حکم دادگاه حمید نوری با بازشناساندن مجاهدین خلق پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، حمید نوری تبعه ایرانی که 18 آبان 98 در فرودگاه استکهلم توسط نیروهای امنیتی سوئد دستگیر و بازداشت شده بود، 23 تیر سال جاری با رای دادگاه سوئد با اتهام نقض فاحش قوانین بین المللی و قتل عمد  به حبس ابد محکوم شد.

بسیاری از کارشناسان حقوق بین الملل معتقدند این حکم دادگاه سوئد، یک حکم سیاسی بوده که تحت فشار گروهک های منافقین صادر شده است.

در همین رابطه به سراغ محمد جهانتیغ کارشناس حقوق بین الملل و مدرس دانشگاه رفتیم و جزییات این حکم را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم.

    * دادگاه سوئد اساسی ترین اصول حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته است فارس: باتوجه به حکمی که دادگاه سوئد علیه حمید نوری تبعه ایرانی صادر کرده است؛ به نظر شما آیا این حکم مبنای قانونی دارد؟  جهانتیغ: در تمام دنیا صدور احکام کیفری محتاج به قطع و یقین قضایی بر توجه بلاوجه اتهام به متهم است، صرف نظر از این مورد می توان گفت در تمام سیستم های حقوقی دنیا صدور احکام دادگاه ها باید بر اساس عقل، منطق، مستند مستدل و مستدرک بودن احکام جزء ویژگی ها و خصوصیات لاینفک یک حکم محسوب شود که سیستم قضایی و نظام  حقوقی کشور سوئد هرگز از این قاعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دادگاه حمید نوری به بازشناسی چهره مجاهدین خلق کمک می کند؟

آیا دادگاه حمید نوری به بازشناسی چهره مجاهدین خلق کمک می کند؟