مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 08:422022-07-17سياسي

صدور بیش از 2هزار رای جایگزین حبس در بهار 1401


رییس کل دادگستری استان مازندران، از صدور بیش از 2هزار رای جایگزین حبس در سه ماه نخست امسال در دستگاه قضایی استان خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری با بیان اینکه استفاده از مجازات های جایگزین حبس، کاملا قانونی و واجد آثار و پیامدهای مثبت است، اظهار کرد: اجرای مجازات های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب های زندان کرامت انسانی را رعایت کرده و هزینه های عدالت کیفری را به گونه ی چشمگیری کاهش می دهند.

  وی افزود: اجرای مجازات های جایگزین حبس نه تنها منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس می شود، بلکه از سویی به جهت جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و از سوی دیگر جلوگیری از برچسب مجرمانه خوردن می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تکرار جرم داشته باشد.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در راستای بخشنامه های ریاست معظم قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها انتظار ما ازهمکاران قضایی این است که درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در دستورالعمل، زمینه ساز استفاده از قابلیت ها و توانمندی های افرادی شود که اصولا دارای تخصص و کارآمدی های مورد نیاز جامعه  هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 2هزار رای جایگزین حبس در بهار 1401

صدور بیش از 2هزار رای جایگزین حبس در بهار 1401