مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 16:122022-07-16سياسي

تحریم های دارو و درمان، ظلمی مضاعف به قربانیان فاجعه شیمیایی سردشت


سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو تحریم های ضدبشری آمریکا در حوزه دارو و درمان را ظلمی مضاعف به قربانیان فاجعه سردشت خواند و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با سی و پنجمین سالگرد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به سردشت در تابستان 1366، نشست کارشناسی تبیینی در خصوص ابعاد حقوق بشری استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی در ژنو سوییس برگزار شد.

در این نشست که با همکاری نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و موزه صلح تهران تدارک دیده شد، سخنرانان در مورد ابعاد مختلف فاجعه انسانی سردشت توضیحاتی ارائه دادند.

  در ابتدای جلسه، اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، ضمن ادای احترام به شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت، تحریم های ضدبشری آمریکا در حوزه دارو و درمان را ظلمی مضاعف به قربانیان فاجعه سردشت توصیف کرد و گفت: آمریکا و چند کشور دیگر اروپایی از جمله آلمان و هلند نقش غیرقابل انکاری در تجهیز رژیم صدام به تسلیحات شیمیایی داشتند.

  بقایی هامانه با تاکید بر مسؤولیت بین المللی دولت های تامین کننده مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت سلاح های شیمیایی عراق برای انجام تحقیقات و پیگرد و مجازات اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل در انتقال تجهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های دارو و درمان، ظلمی مضاعف به قربانیان فاجعه شیمیایی سردشت

تحریم های دارو و درمان، ظلمی مضاعف به قربانیان فاجعه شیمیایی سردشت