مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-15بين الملل

ساخت نانوسیم رسانا که با افزایش طول، افزایش رسانایی را تجربه می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک گروه تحقیقات بین المللی از آمریکا، آلمان و چین با استفاده از عایق های توپولوژیکی یک بُعدی، موفق به ساخت نانوسیم رسانا شدند که با افزایش طول، - یک گروه تحقیقات بین المللی از آمریکا، آلمان و چین با استفاده از عایق های توپولوژیکی یک بُعدی، موفق به ساخت نانوسیم رسانا شدند که با افزایش طول، افزایش رسانایی را تجربه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک گروه تحقیقات بین المللی از آمریکا، آلمان و چین با استفاده از عایق های توپولوژیکی یک بُعدی، موفق به ساخت نانوسیم رسانا شدند که با افزایش طول، افزایش رسانایی را تجربه می کند.

همانطور که دستگاه های ما کوچکتر و کوچکتر می شوند، استفاده از مولکول ها به عنوان اجزای اصلی در مدار های الکترونیکی حیاتی تر می شود.

در طول 10 سال گذشته، محققان به دلیل مقیاس کوچک، ویژگی های الکترونیکی متمایز و قابلیت تنظیم بالا، سعی کرده اند از مولکول های منفرد به عنوان سیم رسانا استفاده کنند.

اما در اکثر سیم های مولکولی، با افزایش طول سیم، بازده انتقال الکترون ها از طریق سیم به صورت تصاعدی کاهش می یابد.

این محدودیت ساخت یک سیم مولکولی بلند است، سیمی که بسیار بلند تر از یک نانومتر بوده و می تواند الکتریسیته را به خوبی هدایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوسیم رسانا که با افزایش طول، افزایش رسانایی را تجربه می کند

ساخت نانوسیم رسانا که با افزایش طول، افزایش رسانایی را تجربه می کند