مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 15:022022-07-14سياسي

شورای نگهبان از حقوق مردم به عنوان یک سند مهم پاسداری می کند


رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شورای نگهبان از حقوق شرعی و قانونی مردم به عنوان یک سند مهم یا میثاق پاسداری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان هم در بحث قانونگذاری و هم در بحث نظارت بر کاندیداهای ریاست جمهوری و کاندیداهای مجلس، نظارت دقیق و مقتدرانه ای دارد بنابراین وقتی از جمهوریت صحبت می کنیم در واقع باید افرادی تایید صلاحیت شوند که روحیه استکبارستیزی و خدمت به مردم داشته باشند.

وی افزود: شورای نگهبان افراد خالصی را برای قرار گرفتن در جایگاه های مدیریتی کشور تایید صلاحیت می کند که این افراد بنابر جمهوریتی که قانون اساسی از آن تعریف می کند، تایید می شوند.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به حفظ منافع ملی و حقوق مردم، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از طریق اِعمال وظایف خود از نهایی شدن مصوباتی که مخالف قانون اساسی هستند، جلوگیری می کند در واقع قانونی که مردم به آن رأی داده اند مبنای عمل شورای نگهبان است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: شورای نگهبان در حقیقت از حقوق شرعی و قانونی مردم به عنوان یک سند مهم یا میثاق پاسداری می کند؛ همچنین در بحث نظارتی در مورد کاندیداهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان از حقوق مردم به عنوان یک سند مهم پاسداری می کند

شورای نگهبان از حقوق مردم به عنوان یک سند مهم پاسداری می کند