مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 11:472022-07-12سياسي

مناطق آزاد، بستر توسعه یا منشأ رانت؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و 117 تشکل دانشجویی و مردمی خطاب به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نامه ای منتشر کرده است.

- با توقف و سنگ اندازی در اصلاح قانون مناطق آزاد شاهد دو برابر شدن این مناطق با مصوبه عجیب مجمع تشخیص مصلحت نظام بودیم که مناطق فسادزا و خلأ های تجاری کشور را دو برابر نمود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و 117 تشکل دانشجویی و مردمی خطاب به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نامه ای منتشر کرده است.

در این نامه ضمن تشریح قسمتی از وضع موجود و اهداف مناطق آزاد، آمده است: با توجه به عدم وجود زیر ساخت های کافی برای گسترش و ایجاد مناطق آزاد و ده ها معظل دیگر می توان به این نتیجه رسید که علاوه بر وجود فساد و تعارض منافع جدی در بدنه مدیریتی این مناطق با خلأ های قانونی نیز مواجهیم که نیاز به اصلاح آن وجود دارد.

به همین منظور درسال 1398 طرح اصلاح قانون مناطق آزاد توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز شد که متاسفانه با گذشت حدود سه سال از این تصمیم هنوز اصلاحیات آن به اتمام نرسیده و از روند اجرای این موضوع به صورت شفاف هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق آزاد، بستر توسعه یا منشأ رانت؟

مناطق آزاد، بستر توسعه یا منشأ رانت؟