مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 11:122022-07-11سياسي

زمزمه حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص


این روزها دوباره اسم مجمع تشخیص مصلحت نظام بر سر زبان ها افتاده البته با این تفاوت که گمانه زنی ها حول محور تغییر و تحولات در ترکیب اعضای این نهاد می چرخد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از قرن نو، مهر ماه سال 1360 بود که یک نامه سرآغاز ایجاد یک نهاد حاکمیتی دیگر در کنار مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شد.

در آن مقطع اختلافات میان مجلس شورای نگهبان بر سر چند مصوبه، جرقه ای شد تا رییس وقت مجلس دست به قلم شود و با نامه ای به فرمانده کل قوا از او درخواست کند تا چاره ای برای حل و فصل این اختلاف نظرها بیاندیشد؛ نامه ای که ماحصل آن بعد از 6 سال متولد شدن مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

از آن روز 34 سال می گذرد و این سازمان در طول این سه دهه 5 رییس در دوره تغییرات به خود دیده است.

دوران ثبات مجمع تشخیص اولین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم بنیانگذار انقلاب اسلامی به نام آیت الله سید علی خامنه ای خورد که دوران چندان طولانی نبود و تقریبا بعد از یکسال به علت تغییرات در راس حاکمیت، ریاست مجمع نیز تغییر کرد و این کرسی به اکبر هاشمی رفسنجانی سپرده شد و سکان این ریاست تا دی ماه سال 95 در کاخ مرمر به عهده داشت.

در طول این سال ها اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام عمدتا از جامعه روحانیت مبارز و حزب موتلفه بودند و تا حدودی هم عقاید نزدیک به یک دیگر رقم می خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمزمه حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص

زمزمه حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص