مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-10اقتصادي

کاهش 2 درصدی مالیات علی الحساب چه گروه هایی را شامل می شود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازکروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدتقی پاکدامن در پاسخ به این شبهه که نصف شدن مالیات علی الحساب مشمول تولیدکنندگان نمی شود، چرا که پیش از آن هم از مالیات علی الحساب معاف بوده اند، - معاون سازمان امور مالیاتی گفت: شمار قابل توجهی از بازرگانان مشمول کاهش 50 درصدی مالیات علی الحساب شده اند.

این تخفیف شامل تمام مواد غیرمصرفی اعم از مواد اولیه تولید و تجهیزات بیمارستانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدتقی پاکدامن در پاسخ به این شبهه که نصف شدن مالیات علی الحساب مشمول تولیدکنندگان نمی شود، چرا که پیش از آن هم از مالیات علی الحساب معاف بوده اند، توضیح داد: بخشنامه اخیر وزیر اقتصاد تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که مالیات علی الحساب واردات کالا های غیرمصرفی را به میزان 4 درصد پرداخت می کردند، شامل می شود و مالیات علی الحساب آن ها به نصف یعنی 2 درصد کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: بخشنامه 15 تیرماه وزیر اقتصاد تمام تجاری که کالا های غیرمصرفی را وارد می کردند، شامل می شود و این طور نیست که بخشنامه درباره افرادی صادر شده باشد که پیش ازاین، معاف از مالیات علی الحساب بوده باشند.

معاون درآمد های سازمان امور مالیاتی ادامه داد: صرفاً برخی از اشخاص از جمله واحد های تولیدی دارای مجوز فعالیت معتبر، پروانه بهره برداری یا جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 2 درصدی مالیات علی الحساب چه گروه هایی را شامل می شود؟

کاهش 2 درصدی مالیات علی الحساب چه گروه هایی را شامل می شود؟