مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 07:572022-07-10اقتصادي

چشمه «زلم رودبار» چهاردانگه احیا و بهسازی شد


مدیر مطالعات منابع پایه آب شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: عملیات احیا، حفاظت و بهسازی چشمه «زلم رودبار» با صرف حدود 12 میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت آب منطقه ای مازندران به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، فرهاد خلردی مطالعات منابع پایه آب شرکت آب منطقه ای مازندران مازندران درباره آخرین وضعیت چشمه   زلم رودبار   اظهار کرد:   زلم رودبار  رودبار که در ارتفاعات بخش جنوبی ساری و 53 کیلومتری مرکز استان قرار دارد، یکی از چشمه های دائمی منطقه محسوب می شود که طی سال های اخیر مشکلاتی از نظر تجاوز به حریم و همچنین برداشت بی رویه آب برای آن ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه دِبی این چشمه حدود 297 لیتر بر ثانیه است، اضافه کرد: طی سال های اخیر به دلیل انجام نشدن اقدامات حفاظتی برای چشمه و افزایش بهره برداری های مردمی از چشمه به صورت غیرعلمی، آسیب هایی به این چشمه ارزشمند وارد شده بود.

بر همین اساس شرکت آب منطقه ای مازندران تصمیم گرفت با انجام مطالعات مرتبط با چشمه، طرح احیا، حفاظت و بهسازی آن را اجرایی کند.

مدیر مطالعات منابع پایه آب شرکت آب منطقه ای مازندران تصریح کرد: با اجرای عملیات حفاظت اعم از دیواره سازی، بهسازی بستر، لایروبی و همچنین ایجاد ایستگاه محاسبات برای ارزیابی مقطعی وضعیت چشمه در حال حاضر علاوه بر مساعد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمه «زلم رودبار» چهاردانگه احیا و بهسازی شد

چشمه «زلم رودبار» چهاردانگه احیا و بهسازی شد