مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 09:572022-07-09اجتماعي

نتیجه پژوهش محققان دانشگاه تهران؛ میزان نیترات آب تهران مشکل زا نیست


نتایج پژوهش محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نشان داد که تصور عمومی درباره آلودگی بالای آب شرب تهران به نیترات صحیح نبوده و آب تهران از کیفیت مناسبی در ارتباط با میزان نیترات برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، روح اله نوری عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در بیان یافته های پژوهش محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در زمینه پایش غلظت نیترات در آب شرب تهران که در آزمایشگاه آب و فاضلاب این دانشکده انجام شده است، گفت: نمونه گیری برای اجرای این پژوهش در دو فصل بهار و پاییز از آب شرب منازل 100 نقطه تهران که به صورت همگن در کل مناطق تهران توزیع شده بود، صورت گرفت.

وی درباره نتایج حاصل از سنجش میزان نیترات آب شرب تهران، اظهار کرد: غلظت نیترات در تمامی نمونه های آب شرب تهران که در فصل بهار گرفته شده بودند، کمتر از حد مجاز استاندارد (50 گرم بر لیتر) بود.

اندازه گیری ها نشان داد که بیشینه غلظت نیترات در نقاط نمونه برداری حدود 23 میلی گرم بر لیتر یعنی کمتر از نصف حد مجاز استاندارد بود.

در این فصل منابع آب سطحی (سدها) سهم بیشتری از منابع آب زیرزمینی (چاه ها) که غالباً غلظت های بالاتری از نیترات دارند در تأمین آب تهران برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه پژوهش محققان دانشگاه تهران؛ میزان نیترات آب تهران مشکل زا نیست

نتیجه پژوهش محققان دانشگاه تهران؛ میزان نیترات آب تهران مشکل زا نیست