مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 09:522022-07-09اقتصادي

7 هزار میلیارد سوءاستفاده و گران فروشی دارو/ ارز دولتی گروگان گرفته شد


رییس سازمان غذا و دارو، به تشریح وضعیت بازار دارویی کشور پرداخت و ارتباط با مشکلات تولید دارو نیز توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام دارایی، در برنامه صف اول درباره سامانه تیتک و رصد و ارزیابی کالاهای سلامت محور، گفت: گستره فعالیت سازمان غذا و دارو متنوع است و این کالاها باید اصالتشان سنجیده شود و قابل ردیابی رهگیری و تعیین اصالت باشند و در همه دنیا ساز و کار در سازمان غذا و دارو دیده می شود.

وی افزود: در سازمان غذا و دارو کد ملی به نام IRC به محصول سلامت محور می دهیم تا بتوانیم کالاها را رصد کنیم، ما 10 میلیارد کد برای یک میلیون کد IRC صادر کرده ایم، باید توجه داشت سامانه تیتک درون زا و برون نگر است و بر لبه دانش حرکت می کند و با هوش مصنوعی ارتفاع خواهد یافت.

دارایی ادامه داد: در حوزه دارو تیتک محقق شده است، 3 هزار و 336 کد ژنریک دارو داریم که 764 قلم در تیتک قابل رصد و ردیابی هستند و 360 قلم 95 درصد بازار را از نظر ریالی به خود اختصاص می دهند.

در غذا حدود 80 درصد محصولات شناسه گذاری می شوند، سامانه IMED به تیتک متصل است و 90 درصد ملزومات و تجهیزات پزشکی شناسه گذاری انجام می شود، پایان سال 70 کد تجهیزات پزشکی از ابتدا تا پایان زنجیره رصد می شوند، در آرایشی و بهداشتی هم پیشرفت خوبی داشتیم و با دیجیتال شدن پخش رصد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 هزار میلیارد سوءاستفاده و گران فروشی دارو/ ارز دولتی گروگان گرفته شد

7 هزار میلیارد سوءاستفاده و گران فروشی دارو/ ارز دولتی گروگان گرفته شد