مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 16:272022-07-07اقتصادي

برای دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟


مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان این که ایمنی بیشتر افراد جامعه حاصل واکسیناسیون و ایمنی طبیعی است، گفت: برای دوز یادآور توصیه به مصرف واکسن هایی بر پایه پروتیین نوترکیب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، 80 درصد سبد واکسیناسیون در ایران سهم سینوفارم است و بیشتر افراد در ایران واکسن سینوفارم زده اند که واکسن غیرفعال است، تحقیقات نشان می دهد دوز بوستر اگر واکسن متفاوت نوترکیب باشد؛ چه واکسن پروتیینی یا نوترکیبی، ایمنی بیشتری ایجاد می کند.

واکسن های پاستوکووک، اسپایکوژن و کوورازی، واکسن های پروتیینی هستند که برای دوز چهارم توصیه می شوند.

چنانچه این واکسن ها در دسترس نبودند پیشنهاد متخصصان تزریق واکسن آسترازنکاست و اگر هیچ کدام از این واکسن ها در دسترس نبودند پیشنهاد می شود واکسن مشابه 3 دوز قبلی تزریق شود.

دکتر سید رضا بنی هاشمی، عضو هیئت علمی موسسه رازی درباره این که آیا واکسن های استفاده شده در ایران موجب ایمنی کنونی شده یا هزینه های بیشتری را بابت این ایمنی پرداخت کرده ایم؟ گفت: با توجه به آمار مجله لنست درباره تعداد افراد درگیر به ویروس کرونا و مقدار مرگ و میر ناشی از آن می توان گفت علت مصونیتی که هم اکنون در کشور شاهد آن هستیم، پدیده ایمنی ترکیبی (hyid Immunity) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟

برای دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟