مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 13:022022-07-05اقتصادي

توقف پرداخت وام مسکن روستایی/ هشدار افزایش ریسک تخریب خانه های روستا در زلزله


ساخت مسکن روستایی بر اساس گفته های مقامات بنیاد مسکن در سال جاری متوقف شده است و همین مسئله می تواند به چالشی در مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله بدل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خبرهای زلزله های پرشمار هرمزگان که در نهایت نیز شب گذشته به حادثه ای دلخراش و فوت تعدادی از هموطنان جنوب کشور منتهی شد، همواره زمینه ناراحتی هر انسانی را فراهم می کند.

بر این مبنا توجه به توسعه زیرساخت های زندگی و حرکت به سوی کمترین آسیب در هنگام رخ دادن این پدیده طبیعی غیر قابل پیش بینی امری اجتناب ناپذیر است.

در همین راستا نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از مسائلی است که به وضوح می تواند خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله در ایران به عنوان یک کشور زلزله خیز را به حداقل برساند.

در همین راستا، قانون گذار با توجه به اهمیت این مسئله، موضوع نوسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی را در اولویت قرار داده و در برنامه ششم توسعه به وضوح این مسئله را به عنوان تکلیف حاکمیت مشخص کرده است.

جدای از آن دولت سیزدهم که ساخت مسکن را به عنوان یکی از اهداف خود معین کرد، توجه ویژه به روستاییان را مسئله ای راهبردی به حساب آورده اما با وجود این شرایط با وجود گذشت 10 ماه از شروع دولت شاهد یک عملکرد نامطلوب در این حوزه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف پرداخت وام مسکن روستایی/ هشدار افزایش ریسک تخریب خانه های روستا در زلزله

توقف پرداخت وام مسکن روستایی/ هشدار افزایش ریسک تخریب خانه های روستا در زلزله