مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 15:572022-07-04حوادث

چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟


بلوغ عاطفی یکی از عوامل مهم در ازدواج است که باعث ثبات و دوام ازدواج خواهد شد که اگر افراد فاقد بلوغ عاطفی باشد خانواده با خطر فروپاشی رو به رو خواهد شد.

-  خبرگزاری فارس ـ اراک؛ بلوغ  عاطفی یکی از عوامل مهم در ازدواج است که  باعث ثبات و دوام ازدواج  خواهد شد که اگر افراد فاقد بلوغ عاطفی باشد خانواده با خطر فروپاشی رو به رو خواهد شد، از نشانه های بارز رشد عاطفی، میزان استقلال جوان از والدین خویش است، فردی که در بستر تربیتی سالمی رشد کرده باشد، با گام نهادن در دوره جوانی، دیگر آن وابستگی های کودکانه را به پدر و مادر خویش ندارد.

او پدر و مادر خود را دوست دارد و به آنان عشق می ورزد، اما از نظر عاطفی و اجتماعی دیگر به آنها متکی نیست، از این رو، خود برای زندگی مشترکش تصمیم می گیرد و به آنان اجازه نمی دهد در زندگیش دخالت کنند.

نداشتن استقلال، زمینه دخالت های والدین دو طرف را فراهم می سازد که در موارد بسیار، عامل بروز یا تشدید اختلاف هایی میان زوج ها می شود.

طاهره چراغی مشاور مرکز آرامش معاونت اجتماعی-فا استان مرکزی در نشست بررسی راهکارهای ازدواج موفق بر اساس کتاب از من تا ما (آمادگی ازدواج) می گوید: توانایی ابراز محبت و صمیمی بودن که از نشانه های رشد و بلوغ عاطفی جوان است، باید پیش از ازدواج حاصل شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟

چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟