مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 22:322022-07-01فرهنگي

حذف استثمار مالی فیلمسازان جوان و مدت دار کردن صلاحیت فیلمسازی!


همزمان با اقدام مثبت حذف شرط پرهزینه برای فیلمسازان فیلم اولی، فرآیند تازه ای طراحی و اجرا شده که اگر ابهامات و اشکالاتش رفع شود، می تواند مسیر فیلمسازان تازه نفس را هموار سازد اما اگر بدون رفع این اشکالات به اجرا گذاشته شود، - می تواند چالش های تازه ای را در پی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ ورود به سینمای حرفه ای و ساخت فیلم بلند داستانی در ایران مسیر پیچیده ای دارد که نخستین گام در این مسیر دریافت پروانه ساخت نخستین فیلم سینمایی است.

از گذشته دور تاکنون این سیاست در دستورکار سازمان سینمایی بود که یک کارگردان فیلم اولی می بایست با یک تهیه کننده باسابقه همراه شود و فیلمش را بسازد.

این سیاست در این راستا بود که هم تجربه تهیه کننده به کارگردان کمک کند تا فیلم حرفه ای تولید شود و هم ارتباطات تهیه کننده باسابقه منجر به حذف عوامل حرفه ای در مقابل و پشت دوربین شود.

با این حال در سال های اخیر، این موضوع به سدی برای فیلمسازان جوان تبدیل شده، چرا که تهیه کنندگان لزوماً بنای همکاری با هر استعدادی ندارند و در عین حال برخی از تهیه کنندگان طلب دستمزدهای سنگین از فیلمسازان جوان می کردند و این برای فیلمسازان جوان که اغلب به سختی منابع مالی فیلم اولشان را تامین می کنند، یک سنگ بزرگ در مسیرشان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف استثمار مالی فیلمسازان جوان و مدت دار کردن صلاحیت فیلمسازی!

حذف استثمار مالی فیلمسازان جوان و مدت دار کردن صلاحیت فیلمسازی!