موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 20:272022-07-01پزشكي

کشف داروی درمانی برای ریزش مو


دانشمندان به یک کشف کلیدی در مورد ریزش مو و امکان رشد آن دست یافته اند که امیدها را برای درمان طاسی زنده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از ساینس دیلی، دانشمندانی که سامانه های پیچیده پشت رشد مو را بررسی می کنند، به یک کشف کلیدی در مورد رفتار سلول های کلیدی در فولیکول ها دست یافته اند.

این مطالعه نقش ناشناخته ای را برای یک مولکول سیگنال دهنده نشان می دهد که پیام های آن برای رشد جدید موها حیاتی است و می توان از آن برای رفع ریزش مو در انسان استفاده کرد.

سلول های مورد مطالعه در این تحقیق به عنوان سلول های پاپیلای پوستی شناخته می شوند که در فولیکول های مو زندگی می کنند و به تعیین سرعت رشد، ضخامت و بلندی مو کمک می کنند.

این نقش، سلول های پاپیلای پوستی را در جبهه و در مرکز بسیاری از تلاش ها برای توسعه درمان های جدید برای ریزش مو و طاسی قرار داده است و تحقیقات جدید که نشان می دهد چگونه می توان آنها را از سلول های بنیادی تولید کرد یا در نسخه های سه بعدی به کار برد، احتمالات امیدوارکننده ای را ایجاد کرده است.

این مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین انجام شده است که در حال تحقیق در مورد درمان های جدید برای آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی با الگوی مردانه بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف داروی درمانی برای ریزش مو

کشف داروی درمانی برای ریزش مو