مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 14:572022-07-01فرهنگي

احداث مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از آمادگی قرار گاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه( قرب کوثر) برای احیای مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی مدیرکل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موزه در معرفی آداب، سنن، رسوم و فرهنگ مردم هرمنطقه اظهار کرد: موزه میراث روستایی گیلان 17 سال پیش با  هدف صیانت از فرهنگ، معماری و آداب و رسوم گیلان افتتاح شد.

وی با تأکید بر اینکه نقش فرهنگی موزه ها به عنوان بستری برای مبادلات فرهنگی است، گفت: موزه ها مراکز فرهنگی هستند که خلاقیت همراه با دانش، در آنها نقش مهمی دارد.

جهانی با اذعان به اینکه موزه ها برای حفظ و انتقال میراث معنوی و فرهنگی، نقش مهمی دارند، افزود:  بنا بر پیشنهاد معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این قرارگاه سازندگی اعلام امادگی کرد تا مسجدی با الگوی معماری سنتی که با سازگار و اقلیم و معماری متناسب در موزه میراث روستایی گیلان در رشت ایجاد کند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، موزه میراث روستایی، اقدامات پاسدارانه برای میراث معماری روستایی گیلان پس از انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان

احداث مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان