مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 14:222022-07-01اقتصادي

سهم 2 درصدی ایران در بازار جهانی خاویار


به گفته رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی صید ماهی خاویار ممنوع بوده اما صید بازسازی ذخایر و تشکیل بانک های ژنی به منظور جلوگیری از انقراض و توسعه تولید و تکثیر نیز بسیار حائز اهمیت است تا سهم دو درصدی ایران از تجارت جهانی خاویار افزایش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد عسکری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مؤسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خاویار یکی از مهم ترین گونه های ماهی در کشور است، اظهار کرد: خاویار به راحتی می تواند جایگزین فروش نفت خام شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت جمهوری اسلامی در تولید ماهیان خاویار افزود: استفاده از  ظرفیت های دریایی جمهوری اسلامی ایران به ویژه دریای خزر در موضوع شیلات می تواند کشور را از اتکا به درآمدهای نفتی بی نیاز کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابرار تأسف از کاهش سهم جمهوری اسلامی در بازار جهانی خاویار بیان کرد: ایران در گذشته در تولید گوشت یا خاویار از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار بوده ولی به دلیل سیاست های نادرست و همچنین دستیابی به منافع کوتاه مدت، سهم کشور از تجارت جهانی مورد انتظار در این زمینه کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 2 درصدی ایران در بازار جهانی خاویار

سهم 2 درصدی ایران در بازار جهانی خاویار