مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 08:572022-06-29ورزشي

«سه گانه»، ورزشی مهیج و پراستقامت /همدان، معدن استعداد در «ترای اتلون»


ورزش سه گانه یا به اصطلاح بین المللی آن ترای اتلون، ورزشی مهیج است که از چند رشته استقامتی تشکیل شده، ورزشی نو پا که در همدان این روزها با جدیت بیشتری دنبال می‎شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، 10 کیلومتر دویدن استقامتی، 1500 شنا سریع و 40 کیلومتر دوچرخه سواری قدرتی تنها قسمتی از یک رشته ورزشی است که نام رسمی آن ترای اتلون و به قول ما ایرانی‎ها ورزش سه گانه است.

اما جالب تر آن است که در کنار این ورزش سه گانه ورزشی دوگانه نیز که ترکیبی از دو صحرانوردی و تیراندازی در زیرمجموعه آن قرار دارد، پنج رشته ورزشی در کنار هم آن با فوریت زمان، قطعاً از جذابیت‏ های خاصی برای ورزشکاران برخوردار است.

این ورزش در سال 1385 بعد از پنج سال کمیته و انجمن شناخته شدن، به طور رسمی به عنوان یک فدراسیون مستقل اعلام موجودیت کرد و از خرداد ماه 1386 توسط کنفدراسیون آسیایی ترای اتلون، به رسمیت شناخته و وارد فضای بین المللی شد.

همدان، استانی موفق در سه گانه استان‎‏های ساحلی ایران از استان‎های موفق و البته پرمدال در رشته‎های سه گانه هستند، اما چند سالی است که چند استان کوهستانی نیز در این رشته قد علم کرده و پا به پای مدعیان آن در حال حرکت هستند، یکی از این استان‏ ها همدان است که ورزشکاران مستعدی برای این رشته دارد که سرآمد آنها، سلمان تیموری پدیده ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سه گانه»، ورزشی مهیج و پراستقامت /همدان، معدن استعداد در «ترای اتلون»

«سه گانه»، ورزشی مهیج و پراستقامت /همدان، معدن استعداد در «ترای اتلون»