مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 21:472022-06-28فرهنگي

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک


جشنواره فرهنگی بومی، محلی با حضور بیش از 500 نفر در 27 رشته مختلف در روستاهای قرچک با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قرچک، عصر امروز با حضور بخشدار مرکزی قرچک، معاون اداره ورزش و جوانان و سایر مسوولان، جشنواره فرهنگی، بومی و محلی در روستاهای قرچک آغاز شد.

احداث غرفه های صنایع دستی، اجرای برنامه های فرهنگی، بومی محلی مثل چوپ بازی، هفت سنگ، برنامه های داستانی نویسی و قصه گویی، موسیقی محلی از مهم ترین برنامه های این جشنواره است که از تاریخ 7 تیر الی 6 مرداد برگزار خواهد شد.

مجید قیصر پناه بخشدار مرکزی قرچک در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره  شناساندن و احیای فرهنگ غنی و بازیهای بومی شهرستان قرچک و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای دختران و پسران روستاهای شهرستان است.

وی گفت: سعی داریم با اجرای بازی های محلی توسط جوانان و نوجوانان به داشته های مهم فرهنگی منطقه مانند غذاهای محلی، بازیهای بومی از قبیل دان پلان، هفت سنگ، طناب کشی، زو، دارت و صنایع دستی توجه شود.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: این مسابقات به مدت یک ماه در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو قسمت آقایان و بانوان برگزار می شود که در مسابقات آقایان 220 نفر در 11 رشته و در قسمت بانوان حدود 330 نفر در 17 رشته فرهنگی و ورزشی رقابت می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک