مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 15:022022-06-28بين الملل

نگرانی از کمک نظامی محتمل آمریکا به باکو


چند قانونگذار ارشد آمریکا نسبت به فروش محتمل تجهیزات نظامی ساخت ایالات متحده به باکو و بهم خوردن توازن قوا در منطقه ابراز نگرانی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند قانونگذار ارشد آمریکا نسبت به فروش تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به جمهوری آذربایجان و برهم خوردن توازن نظامی بین باکو و ایروان ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری آرمنا پرس روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکرد که   باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و آدام شیف رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور به تصمیم جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای لغو مجدد محدودیت های کمک نظامی ایالات متحده به باکو واکنش تندی نشان دادند.

منندز در بیانیه ای در این زمینه گفت: از اینکه می بینم وزارت امور خارجه بار دیگر استثنایی برای دور زدن بخش  قانون برای ارائه به کمک سالانه به باکو تبدیل شده، بسیار ناامید هستم.

منندز ادامه داد: از آنجایی که آذربایجان به اشغال بیشتر سرزمین ها از حمله خشونت آمیز خود به قره باغ کوهستانی که طی آن بیش از 6500 نفر کشته شدند، ادامه می دهد، جای نگرانی است.

من به نظارت دقیق بر هرگونه کمک به آذربایجان ادامه خواهم داد و از وزارت امور خارجه انتظار دارم که با شفافیت کامل عمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از کمک نظامی محتمل آمریکا به باکو

نگرانی از کمک نظامی محتمل آمریکا به باکو