مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 14:072022-06-28اقتصادي

تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز با ارائه 18 میلیارد دلار ذخایر در بازار


مدیر گروه پولی و بانکی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با ریختن حدود 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی به بازار، سعی کرد، از از روند صعودی نرخ ارز جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میثم خسروی امروز در نشست واردات خودرو که در دانشکده صنعتی امیرکبیر و با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: براساس سخنان وزیر صمت، مازاد تقاضایی حدود 500 تا 600 هزار خودرو در کشور وجود دارد.

مدیر گروه پولی و بانکی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: از زمانی که زمزمه های خروج ترامپ از برجام در اواخر سال 96 مطرح شد، نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت، لذا دولت با ریختن حدود 18 میلیارد دلار  از ذخایر ارزی به بازار، سعی کرد، از از روند صعودی نرخ ارز جلوگیری کند که البته نرخ ارز کنترل نشد و لذا براساس مصوبه 20 فروردین مقرر شد تا برای واردات همه کالاها ارز 4200 تومانی تخصیص یابد که این مصوبه نیز بخش دیگری از ذخایر ارزی کشور را از بین برد و در نهایت بعد از فروردین 97 به این نتیجه رسیدند که با نظام ارزی باز که فاقد کنترل های ارزی باشد، نمی توان ادامه داد.

  وی بیان داشت: بنابراین بعد از آن اقدامات کنترل ارزی کشور آغاز شد که از جمله آنها ساماندهی واردات و محدودیت در واردات و بستن حساب سرمایه مانند الزام صادرکننده به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز با ارائه 18 میلیارد دلار ذخایر در بازار

تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز با ارائه 18 میلیارد دلار ذخایر در بازار