مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 10:122022-06-28اقتصادي

تصویب 135 میلیارد تومان اعتبار بیابان زدایی شرق کرمان طی سه ماهه اول امسال


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در سال 1401 به کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در قالب ردیف های مختلف در قانون بودجه تقریبا حدود 135 میلیارد تومان تا به امروز مصوب شده که ما در شرق استان در قالب بیان زدایی هزینه کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فهرج، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج امروز در کارگاه آموزشی بیابان زدایی اظهار کرد: وسعت شهرستان فهرج 5 هزار کیلومتر است که 4هزار و 400 کیلومتر آن بیابان و 100 کیلومتر کانون فرسایش بادی شدید دارد.

 وی بیان کرد: حرکت شن های روان و طوفان های شن سالیانه خسارات زیادی به بخش کشاورزی، راه های روستایی این شهرستان وارد می کند و سالیانه چندین روز به دلیل وزش طوفان شن این شهرستان تعطیل می شود.

 سعیدنیا افزود: در اثر حرکت شن های روان روستای ده میر شیر در بخش نگین کویر فهرج خالی از سکنه شده و چندین روستا نیز در معرض تخلیه از سکنه هستند که ضرورت دارد اعتبارات بیایان زدایی و مهار شن های روان در این شهرستان تخصیص یابد.

مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار داشت: شرق استان کانون های اساسی مقابله با فرسایش بادی در استان کرمان است که در برنامه ریزی کاری سازمان منابع طبیعی کشور قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب 135 میلیارد تومان اعتبار بیابان زدایی شرق کرمان طی سه ماهه اول امسال

تصویب 135 میلیارد تومان اعتبار بیابان زدایی شرق کرمان طی سه ماهه اول امسال